Verslag gezinstocht juli 2015

zaandamtocht juli 2015Hierbij het leuke verslag van Arijenne v/d Leij die mee geweest is op de eerste Sailing Kids gezinstocht van 2015, gesponsord door Rotary Club Zaandam;
Dag 1:
Zaterdag een beetje onwennig stappen we aan boord spannend want we kennen elkaar niet. De hutjes zijn klein maar met eigen wasbak. er is een douche en toilet aan boord.
Het is wel smal, voor jm best moeilijk manoeuvreren hij heeft nu 24/7 balansoefening
We gaan meteen aan het werk, de zeilen moeten gehesen, knopen gelegd, boeien naar binnen, of naar buiten.we varen met 2 zeilen richting Stavoren.
Uit de kombuis ruikt het heerlijk, geuren mengen zich met zoete waterlucht de zonsondergang is prachtig. En dan ineen een golf van misselijkheid oei, dat voelt beroerd.
Buiten op het dek en maar snel wat eten, gelukkig zakt het snel. In middels is het 21.00 uur, de tijd vliegt. Of je hebt geen besef van de tijd. Alle zeilen worden "opgeruimd" we hebben al veel geleerd, knopen 8 8 9 en nog een knoop de mastworp, voor mij is het allemaal wiskunde. Later op het dek met zijn allen, elkaar beter leren kennen, borreltje en hapje erbij. 00.00 naar bed, slapen, maar oei dat slaapt vreemd, de geluiden, het smalle bed, om 05.00 begint mijn dag, heerlijk weer op het dek.

Lees ook het verslag van de andere 6 dagen!! ;-) >>>

Dag 2:
De dag begint met Zwemmen in Stavoren om 7.30 springen in het water vanaf de boot, dat is tof, en best lekker, en maar een klein beetje koud, lekker ontbijten en dan;"hijs de zeilen", het is 9.00 we gaan vertrekken.
Om 10.45 liggen we stil op het water. Geen zuchtje wind, het is warm op de boot. 100.000 eendags vliegjes, gek worden we ervan.
Donkere wolken aan de horizon, We zijn in den oever, Waddenzee, daar gaan we door de sluizen, best een belevenis ,we liggen in de haven en blijven daar ook ivm het zeer slechte weer wat er nu aan komt. Morgen gaan we weer verder, dan is het weer beter, zitten nu lekker allemaal buiten op het dek in het zonnetje en wachten op wat komen gaat. Ik heb net met de kok Zeeuwse Bolus gemaakt, dus het ruikt erg lekker, vanmorgen heerlijk ontbijt met gebakken roerei met avocado, prei tomaat en rucolla. Kortom het leven is best. Michel is een slagveld zoveel dode vliegjes op zijn shirt, voetballen op de kade, beetje soezen op het dek. Het dek wordt geschrobd liters water over onze voeten....

Berichtje;
Een hele fijne vakantie! Genieten met zijn 5-en! Zeg maar dat het erg leuk is op de boot, we helpen hard mee, hijsen de zeilen, schrobben het dek, ja echt! Leren knopen maken en hebben veel lol, ben blij dat we toch mee zijn gegaan, het is voor jm een 24/7 therapie, het is allemaal erg smal, dus de balans oefening leert hij erg goed. Michelle en timo vermaken zich ook, ze hebben leeftijdsgenoten dus dat gaat goed. Het eten is erg lekker, we worden volgepropt, met vers fruit smooties, gebakken roerei, verse pasta en verse saus, koek, etc.kortom tot nu toe top! Liefs van Arijenne en de rest, doe voorzichtig morgen onderweg!

De wind waait over het dek donkere wolken pakken zich samen een hevige bui barst los, kort maar hevig. Later zitten we weer op het dek, opgefrist, letterlijk, de avond valt, iedereen loopt op de kade genietend van de prachtige zonsondergang, moe en zeker voldaan is het snel stil op de boot..ik schrik wakker, gekras boven me, even ben ik de oriëntatie kwijt, dan besef ik me dat de scheepshond zijn rondje loopt.

Dag 3:
De zon komt door het ronde kleine raampje, ik kijk op de klok, 6.58 heerlijk geslapen, op het dek een kopje koffie, prachtige strak blauwe lucht, gezonde lucht, ik snuif het op en geniet van de stilte, langzaam komen er meer naar het dek, gezellig geklets, genieten, dag den oever, we gaan los om 9.30, waarheen? Daar waar de wind ons voert.....om 15.30 komen we aan op Terschelling, met de boot schuin door het water, als een mes zo scherp, de wind hard in de zeilen, de golven hoog.

Dag 4:
Vandaag zijn we vrij op Terschelling. We gaan met zijn 5en, erop uit. Heerlijk zitten op een terras met koffie en gebak. Genieten, schepjes kopen en dan naar het strand. Rood verbrand en met het zand in de haren eten we een visje in de haven

Dag 5:
Het avontuur gaat beginnen, windkracht 7, op de Waddenzee varen naar Makkum, golven heel hoog, opspattend water, wind in je haren, zon op je gezicht. Via kornwernerzand , gaan we door de sluizen en meren we aan in de haven. Makkum is klein maar wel leuk. Met de boot door het schuitengat bij Terschelling windkracht 7

Dag 6:
De dag begint strakblauw het is vroeg. Al snel komen donkere wolken de lucht bevuilen, het begint te stormen, regen op het dek, we wachten met uitvaren...toch varen we uit, harde wind, water spat omhoog door de hoge golven. De zon schijnt helder door prachtige witte stapelwolken, Een prachtige tocht, hard werken, we meren aan bij het "kreupel" een kunstmatig gemaakt vogeleiland, tussen Andijk en Medemblik, alleen toegankelijk voor boten en vogels, prachtig, er is niets alleen de vogels die de baas zijn....

Dag 7:
Wakker worden van het geschommel van de boot, geklots van water en het krijsen van de meeuwen.
De zon schijnt door de kleine patrijspoort, frisse wind om me heen. De laatste dag....prachtig zeilweer, de zon op ons gezicht, enkhuizen aan de horizon, we zijn weer thuis...

Wat een fantastische, prachtige week, SAILING KIDS bedankt!

Website/vacature

De website is redelijk op orde. We zoeken echter nog een Joomla! enthousiast/vrijwilliger die het leuk vind om de site verder te ontwikkelen en verbeteringen aan te brengen. Aanmelden kan via joomla!@art-pack.nl